0   ΠΡΟΪΟΝΤΑ
 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

E-mail:


Κωδικός:


(Υπενθύμιση)



ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

 
 
ΜΠΟΥΚΙΑ ΚΑΙ... ΒΙΤΑΜΙΝΗ. ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ.
ΜΠΟΥΚΙΑ ΚΑΙ.. ΒΙΤΑΜΙΝΗ.
Τα τελευταία χρόνια όλοι κάνουν λόγο για τη μεσογειακή διατροφή και τη μεγάλη θρεπτική της αξία. Πρόκειται για έναν τρόπο ζωής που χαρίζει ευεξία, καλή υγεία και φυσικά, μακροζωία. Λαχανικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακάείναι αυτά που την εδραιώνουν ως την πλέον υγιεινή διατροφη, μετά απο μελέτες χρόνων. Στη βάση όμως της πυραμίδας βρίσκεται το ψωμί, η βασικότερη και απο τις πλέον παραδοσιακές τροφές του ανθρώπου. Ισως είναι το πρώτο και μοναδικό αγαθό διατροφής που δίνει το παρών στο καθημερινό τραπέζι και συνοδευτικό όλων των τροφών.
 
Η αυξημένη θρεπτική αξία όλων των ειδών του φρέσκου ψωμιού οφείλεται στο γεγονός ότι παρέχει στον οργανισμό σημαντική ενέργεια με την μορφή των υδατανθράκων και της πρωτεϊνης. Οι αλλαγές στη διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου, καθώς και η εξέλιξη της βιομηχανίας των τροφίμων είχε ως αποτέλεσμα την προσφορά πλήθους προϊόντων με διαφοροποιημένο κόστος, αλλά και ποιότητα στις τρόφες. Όσον αφορά το ψωμί, τη διαφορα την κάνει το αλεύρι που θα χρησιμοποιηθεί για την παρασκευή του και συγκεκριμένα ο τρόπος με τον οποίο ειναι επεξεργασμένο, ώστε να πετύχουμε τη μέγιστη διατήρηση των θρεπτικών ουσιών. Για παράδειγμα το λευκό ψωμί παράγεται από αλεύρι αποφλοιομένου καρπού πολλαπλής άλεσης με αποτέλεσμα να <καίγεται> μεγάλο μέρος των θρεπτικών ουσιών. Αντίθετα, τα ολικής άλεσης άλευρα, από τα οποία παράγεται το μαύρο ψωμί, δέχονται τη μικρότερη δυνατή άλεση. Για την παραγωγή του χρισημοποιείται αναποφλοίωτος καρπός , με αποτέλεσμα να είναι μεν σκούρο το χρώμα, αλλά πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες, σίδηρο, ψευδάργυρο και ασβέστιο. Θερμιδικά, τα δύο είδη είναι ισοδύναμα και ίσως το μαύρο ψωμί να περιέχει περισσότερες θερμίδες. Η διαφορά τους βρίσκεται αποκλειστηκά στα θρεπτικά συστατικά.