0   ΠΡΟΪΟΝΤΑ
 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

E-mail:


Κωδικός:


(Υπενθύμιση)



ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΛΟΥΣ

 
 
ΤΑ ΣΙΤΗΡΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΡΔΙΑΚΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ.

ΤΑ ΣΙΤΗΡΑ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΡΔΙΑΚΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ.

 

Νέα Υόρκη: Οι ηλικιωμένοι που τρώνε τακτικά σιτηρά ολικής άλεσης, όπως δημητριακά με αυξημένη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και βρώμη, ίσως έχουν λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης ενός συμπλέγματος παθήσεων που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Journal of Clinical Νutrition, ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ με επικεφαλής την Δρ. Ναντίν Σάχγιουνγκ, έθεσε υπό ιατρική παρακολούθηση 535 ενήλικες, ηλικίας 60 έως 98 ετών και διαπίστωσε ότι εκείνη που έτρωγαν προϊόντα ολικής άλεσης είχαν λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου ή να αποβιώσουν από καρδιαγγειακό νόσημα τα προσεχή 12 με 15 χρόνια.

 

Όλοι οι συμμετέχοντες υπεβλήθηκαν σε σωματική εξέταση, συμπλήρωσαν ένα διατροφικό ημερολόγιο 3 ημερών προς καταγραφή των διατροφικών συνηθειών τους και παρείχαν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ζωής τους, όπως η σωματική άσκηση, το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ.

 

Από την επεξεργασία των δεδομένων οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνδρες και οι γυναίκες με την υψηλότερη πρόσληψη σιτηρών ολικής άλεσης (δηλαδή 3 μερίδες  ημερησίως) είχαν λιγότερες από τις μισές πιθανότητες εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου συγκριτικά με άτομα που έτρωγαν μόλις 1 μερίδα την ημέρα.

 

Ομοίως, οι λάτρεις των προϊόντων ολικής άλεσης είχαν τις μισές πιθανότητες να αποβιώσουν από καρδιαγγειακή νόσο τα προσεχή 12 με 15 χρόνια. Οι άνδρες και οι γυναίκες που έτρωγαν μεγάλες ποσότητες τροφών ολικής άλεσης έτειναν ν έχουν μικρότερη αρτηριακή πίεση και ζύγιζαν λιγότερο από αυτούς που προτιμούσαν τα ραφιναρισμένα σιτηρά.

 

Ακόμα και όταν ελήφθησαν υπόψη παράγοντες όπως το βάρος, η διατροφή γενικά και η γυμναστική, η πρόσληψη σιτηρών ολικής άλεσης  εξακολουθούσε να είναι ανεξάρτητος σχετική με τον μειωμένο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου και θανάτου από καρδιαγγειακό νόσημα.

 

Ο λόγος που τα σιτηρά ολικής άλεσης έχουν τέτοια οφέλη, είναι η βελτιωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη, τα υγιεινότερα επίπεδα χοληστερόλης και η καλύτερη αρτηριακή λειτουργία.